ליצירת קשר, השאירו את הפרטים וניצור אתכם קשר

    החזקת סמים שלא לצריכה עצמית

    חשוב לדעת, החזקת סמים בצבא שלא לצריכה עצמית זוהי עבירה שנמצאת במרכז הרפורמה המדברת על סמים קלים. ברפורמה קבעו כי אדם מעל גיל 18 שנתפסו ברשותו סמים מסוג קנאביס למשל בכמות שהינה עבור צריכה עצמית לא יטופל באופן פלילי בשלוש הפעמים הראשונות. יחד עם זאת, החוק להחזקת סמים שלא לצריכה העצמית בשאר הסוגים לא שונה ועל כן, החזקה של כל כמות ואפילו מהקטנות ביותר היא מקרה של עבירה פלילית, כבר מהפעם הראשונה. במאמר זה מסביר עורכת הדין עדן זינו בעלת משרד עורכי דין המתמחה בפלילי מהמובילים בישראל על התהליך מול בית המשפט.

    כשמדובר על החזקת סמים שלא לצריכה עצמית – על אילו כמויות מדובר?

    חשוב להבין, שכאשר המחוקק מתייחס לעבירה זו הוא לא מתייחס לכוונה של מחזיקי הסמים כי מבחינת החוק ,כל החזקה של סמים מעבר לכמות שהתקנות הגדירו אינה החזקה לצורך צריכה עצמית. ההיגיון החוק מאחורי סברה זו אומר שאם כבר יש כמות כזו, הרי שהאדם המחזיק בה מתכנן להפיץ אותה ועל כן עליו להיענש.

    ומה לגבי נטל ההוכחה?

    אדם שנתפס ולו כמות סמים מעל הכמות בחוק, נטל ההוכחה היא על הנאשם להוכיח שהסמים הם לשימוש עצמי בלבד. כמובן שכל מקרה לגופו והנסיבות משנות לעיתים את התוצאה, אך חשוב להתייעץ תמיד בכל מקרה שלא יהיה בין אם לצריכה עצמית ובין אם לא עם עורכי דין מקצועיים המתמחים בתחום זה.

    לא כולם מודעים לעבירה על החוק

    בהרבה מאד מקרים לא כולם מבינים שיש כאן עבירה על החוק, בפרט כמובן כאשר מדובר על אנשים להם יש סמים לצריכה עצמית והם פשוט חרגו מהכמות הנדרשת בחוק. חשוב להיות מודעים לסיטואציה, לחוק, לכמויות וכן לקבל את המידע המלא על מנת שלא להיות מואשמים בעבירה פלילית קשה כל כך.

    זה הזמן לפנות לעורך דין מתאים לייצוג וייעוץ

    עורכי דין מקצועיים ינסו להוכיח שהכמות שהינה החזקת סמים שלא לצריכה עצמית היא לא לשם סחר או הפצה אלא שמדובר באנשים נורמטיביים שמסיבות אלו ואחרת שהחיים הביאו אותם אליהם החל מבריאותיות ולעד למנטליות מחזיקים בסמים לצורך שימוש עצמי. כאשר אתם פונים לייצוג חשוב שיהיה לכם חיבור טוב עם עורך הדין, ושקיפות מלאה. צרו קשר עוד היום לקבלת ייעוץ ברמה גבוהה וייצוג משפטי שילווה אתכם מתחילת הדרך ועד לסיום התקופה המורכבת שאתם עוברים.

    חברה לשיווק ופרסום חברה לשיווק ופרסום
    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support