ליצירת קשר, השאירו את הפרטים וניצור אתכם קשר

    פטור משירות מילואים

    כמו שישנן דרכים לקבל פטור משירות סדיר, ישנם מקרים בהם ניתן לקבל פטור ממילואים. אמנם ישנן דרכים רבות לקבל פטור משירות מילואים, אולם לפני שאתם מחליטים שלא להתייצב לשירות מילואים, חשוב להבין שאי התייצבות עלולה לגרור נקיטת צעדים משמעתיים שונים. לכן חשוב להכיר את הדרכים לקבלת פטור ממילואים ורק אחרי שתקבלו פטור תוכלו שלא להתייצב לשירות מילואים. כל אחד מהפטורים יכול להינתן לתקופה זמנית או באופן קבוע.

    פטור ממילואים מטעמי דת

    פטור מסוג זה ניתן בשני מקרים:

    • מי שאותר לשירות ביטחון והינו דתי ולכן אינו יכול להתגייס וזאת במקרה ומדובר על שירות סדיר. כאשר מדובר בשירות מילואים ייתכן שאותו אדם עבר דרך מסוימת במהלך חייו לאחר שסיים את השירות, התחזק והתקרב לדת ולכן בשלב זה בחייו, מטעמי דת, הוא אינו יכול להגיע לשירות מילואים.
    • משפחה המנהלת אורח חיים דתי אדוק שהגיוס עלול לפגוע באופן חמור באמון המשפחה.

    חוק שירות הביטחון מתייחס לנושא כפטור בגין הווי משפחתי דתי או פטור בגין שהמועמד מנהל אורח חיים דתי. במידה ואתם מנהלים אורח חיים דתי ונקראים לשירות מילואים המתנגש עם הערכים שלכם, עליכם לפנות בכתב בצורה מסודרת לקצינת הקישור וכן להסביר למפקדכם מהן הסיבות בגינן לא תוכלו להמשיך את השירות, מומלץ להגיש את הבקשה לאחר התייעצות עם עורך דין מומחה ומנוסה בדין הצבאי וזאת על מנת להגדיל את הסיכויים שלכם לקבל את הפטור. לאחר הגשת הבקשה היא תועבר לוועדה שתחליט האם לקבלה או לדחותה. במידה והבקשה לא תתקבל ע"י הוועדה, מצב של אי הופעה לשירות מילואים ייחשב לנפקדות ולאחר מכן לעריקות, מה שעלול לגרור נקיטת צעדים משמעתיים מצדו של הצבא נגדכם, כולל עונשי מאסר.

    פטור ממילואים בשל בעיה רפואית

    פטור מסוג זה ניתן בשל בעיה רפואית פיזית או נפשית:

    במקרה בו חייל סבור כי המצב הבריאותי שלו השתנה עד למצב המצריך שינוי בכושרו הבריאותי – כלומר שינוי פרופיל, עליו להגיש אישורים רפואיים המעידים על הבעיה ואלו יועברו לרופא ממיין אשר יחליט על כמה אפשרויות:

    • זימון לוועדה רפואית
    • במידה וחסרים אישורים, תועבר בקשה להצגת המסמכים הללו ובמקביל תופנו לרופא מומחה ממנו תוכלו לקבל את האישורים והמסמכים.
    • הודעה שהמסמכים והאישורים שהוצגו ביחס לסעיפי הליקוי הינם תואמים באופן מלא את המצב הבריאותי של החייל ולכן אין מקום וצורך להעמדה בפני וועדה רפואית.

     

    משרד עורכת דין עדן זינו מתמחה במתן שירותים משפטיים מקצועיים בתחום המשפט הפלילי, דיני תעבורה ודיני צבא. אנו נלווה ונייצג אתכם לאורך כל שלבי ההליך והתיק עד להשגת התוצאה הרצויה וכל זאת באחריות, מסירות ויחס אישי.

    השגת פטור ממילואים בעזרת עורכת דין מובילה

    איך מקבלים פטור ממילואים

    שירות מילואים במרבית מהמקרים נוחת עלינו דווקא בזמן שהכי לא טוב לנו. שגרת עבודה, עסק פרטי, לימודים, משפחה, כל זימון למילואים מפריע לנו בשגרת היום יום במיוחד אם יש לנו תכניות עתידיות המצריכות מאתנו זמינות מלאה. על פי הנהוג במדינת ישראל, כל אזרח המסיים את שירותו הצבאי, מקבל שיבוץ למילואים. שירות זה מוגדר כחובה, וכל אחד משובץ במקום אחד, לעיתים ביחידה הוא שירת בסדיר ולעיתים במקום אחד בהתאם לצורך ולכישורים. לחלק מאתנו זו הזדמנות לפגוש חברים אך לחלקנו כאמור, זו מטלה לא אהודה בלשון המעטה. במקרים בהם המילואימניק מעוניין לקבל פטור, מומלץ לפנות אל עורך דין צבאי, הבקיא בכל הכללים למתן פטור ממילואים. עורכת הדין עדן זינו, עו"ד צבאית, תוכל לסייע לכם בנושא.

     

    הסיבות האפשריות לקבלת פטור ממילואים

    כל חייל שמקבל זימון לשירות מילואים, מחויב להתייצב בזמן ובמקום המצוינים בצו המילואים. ניתן לבצע זימון למילואים לצורך אימונו והכשרתו של חייל המילואים בתוך היחידה, לצורך תעסוקה מבצעית, לשירות חירום בצו ועוד. ישנן מספר סיבות שבגינן ניתן לקבל פטור ממילואים:

    • פטור בשל גיל – על פי החוק מילואימניק שאינו קצין זכאי לפטור מגיל 40.
    • פטור בשל אי כשירות רפואית.
    • פטור לנשים בהריון.
    • פטור בשל חוסר התאמה.
    • פטור על רקע דת או מצפון.
    • פטור בשל צמצום כוחות.

     

    מעוניינים בפטור ממילואים? פנו לסיוע של עורך דין צבאי

    איך מקבלים פטור ממילואים? פטור משירות מילואים מחויב בנימוקים שונים המחזקים את הבקשה. עורך דין צבאי טוב, ידע היטב באילו נימוקים להשתמש לצורך קבלת הפטור עבורכם. הוא בעל ניסיון בתחום זה, ומכיר היטב את הגורמים הצבאיים וידע איך להתנהל מולם בצורה המיטבית על מנת שתוכל לקבל את הפטור ללא סיבוכים מיותרים. משרדה של עו"ד עדן זינו, עורכת דין צבאית, מומחית בטיפול בכל נושא קבל פטור ועוד.

     

    איך מוציאים פטור ממילואים

    חייל או חיילת המסיימים את שירותם הצבאי, משובצים בכוחות המילואים. ברוב המקרים הם ממשיכים להיות משובצים ביחידה בה הם שירותו אך יכולים להיות גם שינויים בשיבוצים, והם יהיו משובצים ביחידה אחרת ממערך יחידות המילואים. זה בדרך כלל מה שקורה. שירות מילואים הוא חובה, ובכל עת שחייל או חיילת מקבלים צו קריאה למילואים, הם מחויבים להתייצב אלא אם יש סיבה מספקת, בעיקר בריאותית, שלא מאפשרת להם להיענות לצו. אנשים מהסוג הזה, יכולים להגיש בקשת פטור משירות מילואים מכל מיני סיבות. למשל: אי כשירות רפואית שהתפתחה לאחר השירות הצבאי. בנוסף, יכול להיות פטור בשל מצב נפשי ועוד. איך תדעו האם לכם מגיע הפטור? כדאי שתכירו את התנאים שמצוינים בחוק על הצד הטוב ביותר, עליכם להיוועץ עם עורך דין מקצועי שיוכל ללוות אתכם, להסביר לכם איך כדאי להתנהל, אילו מסמכים צריך להציג ולמי ועוד. עדן זינו עורכת דין יכולה להתאים לכם בדיוק כאשר אתם מעוניינים להגיש פטור משירות מילואים. היא מתמחה בדיני צבא ובעלת ניסיון משפטי מול הגורמים הצבאיים ובכך לקדם אתכם לעבר הרצון שלכם.

     

    פטור משירות מילואים – רק מי שחייב לשרת

    כאשר דנים בסוגיית פטור משירות מילואים, חשוב להבין שרק חייל או חיילת שעברו בכשרה או מסלול מסוים יכולים להמשיך במסלול מילואים. לא כולם. כלומר, שירות מילואים הוא חובה על פי החוק, אך לא כל חייל שמסיים את שירותו הסדיר מחויב להמשיך בתהליך מילואים. מי כן מחויב? חיילים וחיילות שביצעו הכשרה מסוימת או אימון שיכול לסייע בעתות חירום. בנוסף, אם אותם חיילים עברו הכשרה של: ארגון וניהול כוח אדם, תעסוקה מבצעית ושירות בתפקיד או במקצוע שקבע שר הביטחון בצו.

     

    מתי תוכלו לקבל פטור ממילואים?

    פטור משירות מילואים יכול להתקיים בעקבות גיל. למשל, אם הגעתם לגיל 40, אוטומטית אתם מקבלים פטור מהשירות. בנוסף, קצינים מקבלים פטור בגיל 45 ובעלי תפקידים מסוימים, יכולים לקבל פטור רק בגיל 49. אם אתם מעוניינים לקבל פטור בשל מצבים מסוימים, שלא מקובלים על פי חוק, מומלץ לפנות לעורך דין ולקבל ייעוץ מקצועי. עדן זינו עורכת דין יכולה לסייע לכם בהגשה בקשה לקבלת פטור ממילואים. היא בעלת ניסיון וידע רב, ויכולה להציג בשבילכם את המסמכים הרלוונטיים שייתנו מענה לבקשתכם.

     

     

    חברה לשיווק ופרסום חברה לשיווק ופרסום
    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support