ליצירת קשר, השאירו את הפרטים וניצור אתכם קשר

    נושא מורכב שנמצא תמיד בשיח הציבורי

    הנושא של גיוס לצבא ושירות חובה לכל אזרחי המדינה נמצא תמיד בשיח הציבורי וכל פעם מבחינה אחרת. למרות שנראה מן הצד שהצעירים מתגייסים ומחכים לכך בקוצר רוח – יש לא מעט צעירים שמחפשים כל דרך שימצאו כדי לא להתגייס לצבא. יש את אלה שיש להם סיבה טובה שלא להתגייס ויש כאלה שימציאו תירוץ ולכן ייחשבו כאלה שמצאו דרך השתמטות מצה"ל. חשוב מאד להבין שהחברה הכללית במדינה אינה סובלנית או סבלנית כלפי אלה שלא מתגייסים ולכן לפעמים אלה שמסיבות שונות לא מעוניינים להתגייס זוכים ליחס קל במקומות שבהם יש צורך להציג שירות צבאי ואף להתגאות בו.

    מה המשמעות של השתמטות מצה"ל?

    ראשית חשוב להבין את הנושא של ערבות הדדית. המשמעות של גיוס לצבא הוא לקיחת חלק בנטל ההגנה על המדינה כולה ולכן משימה זו מצופה מכל אדם שמגיע לגיל הגיוס. שנית, מכיוון שהשירות הצבאי הוא עניין מהותי מבחינה אזרחית וחברתית במדינת ישראל – הרי שהוא נדרש לשם התמודדות על אינספור תפקידים תעסוקתיים ומשרות, בין אם הם יהיו קשורים לשירות הצבאי ובין אם לא. השתמטות מצה"ל מקבלת התייחסות של חוסר אחריות, הפניית עורך לערבות האזרחית ההדדית והטלת הנטל של הגנת המדינה וסיכון החיים על כתפיהם של אחרים. יש לא מעט צעירים שפשוט לא מתייצבים ביום הגיוס שנקבע להם ולפיכך ייחשבו למשתמטים.

    מה עושים אם לא מתייצבים לגיוס?

    בשל הנושא של גיוס ושירות חובה – יש השלכות חמורות במידה ובוחרים שלא להגיע ליום הגיוס. שלטונות הצבא לא מוותרים והם מאתגרים כל אדם שלא מתייצב ביום שנקבע לו, בין אם מדובר בהתייצבות לשירות סדיר ובין אם מדובר בשירות מילואים. השתמטות מצה"ל היא עבירה חמורה לא רק בעיני החוק אלא גם בעיניהם של אנשים רבים ולכן מי שבוחר בדרך זו עלול למצוא את עצמו תחת אות קלון ומבטים מצד מכריו.

    מתמודדים על האשמה של השתמטות מהצבא? פנו אל עורכת דין עדן זינו ולקבל ייעוץ מקצועי בנוגע למקרה הספציפי שלכם ולדרך ההתנהלות הטובה ביותר.

    חברה לשיווק ופרסום חברה לשיווק ופרסום
    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support