ליצירת קשר, השאירו את הפרטים וניצור אתכם קשר

    משפט וצבא – סוגיות שונות

    במדינת ישראל ההתייצבות ביום הגיוס לצבא היא חובה. עריקות מהצבא היא אי התייצבות והיעלמות מכוונת משלטונות הצבא ולכן מדובר בעבירה חמורה על החוק. הנחת היסוד היא שכל חייל או מיועד לשירות נדרש לשירות מתוך שמירה על ביטחון המדינה ולכן העריקות היא בעצם פגיעה בביטחון הלאומי והחוסן של המדינה כולה. בנוסף לכך עריקות נחשבת לעבירה על החוק שמבוצעת במודע ובחוסר תום לב, כלומר מי שלא מתייצב לשירות ומתחמק מפנייה של שלטונות הצבא אליו עושה את זה בכוונה ולכן בעצם מוסיף לעצמו חטא על פשע. המשמעויות של עריקות עלולות להיות חמורות מאד ויכולות להשפיע על מהלך החיים של אותו עריק.

    החשיבות של עריקות מהצבא בעיני השלטונות

    חשוב להבין שאין שלטונות הצבא או המדינה עוברות לסדר היום כאשר חייל או מיועד לשירות מבצע עריקות מהצבא ולא מתייצב כפי שנדרש ממנו. גופי המדינה כולם מתגייסים למציאתו המהירה ביותר ולא בוחלים באמצעים לשם כך – פנייה אל בני משפחה, מכרים או חברים, הוצאת צו יציאה מהארץ, חסימת כרטיס האשראי, עיקול חשבון הבנק ועוד. הנחת היסוד היא שמי שמתחמק משירות צבאי עושה את זה בזדון ויתכן שהוא פועל במודע לפגיעה בביטחון המדינה. על מצב שכזה קשה מאד להבליג ולרשויות יהיה חשוב לוודא שלא זה המצב ואין סכנה למדינה. בנוסף לכך העריק עלול למצוא את עצמו בסכנת עונש חמור.

    להימנע מבעיות ולפעול בצורה תקינה מול רשויות המדינה

    אפשר בקלות למנוע עריקות מהצבא על ידי קבלת פטור משירות בצורה מסודרת, דחיית השירות או פנייה אל הגורמים הרלוונטיים בנוגע לכל עניין שעומד על הפרק. כל בעיה אפשר לפתור ובנוגע לכל עניין אפשר למצוא את הדרך הנכונה והמתאימה ביותר להתנהל ולכן חשוב מאד שלא להגיע למצב שבו שוקלים לבצע עריקות שהמשמעויות שלה חמורות ובעייתיות במיוחד. בכל מקרה מומלץ לקבל ייעוץ מעו"ד צבאי לפני קבלת החלטות.

    עורכת הדין הצבאית עדן זינו עוסקת במגוון נושאים ותחומים שקשורים בחיילים ובהתנהלות מול הצבא, משחק הביטחון וכוחות הביטחון ומוצאת את הדרך הטובה ביותר להתמודד עם כל עניין.

    חברה לשיווק ופרסום חברה לשיווק ופרסום
    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support