ליצירת קשר, השאירו את הפרטים וניצור אתכם קשר

    זכות ההיוועצות בעורך דין

    זכות היוועצות בעורך דין זוהי הזכות הבסיסית והמהותית של כל חשוד עצור בישראל. חוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה מעצרים) התשנ"ו-1996 קובע כי עצור זכאי להיוועץ בעורך דין, וכי על האחראי על החקירה לאפשר זאת ללא דיחוי. אחת הנגזרות של חובת ההיוועצות הנה חובת היידוע, דהיינו חובת המשטרה ליידע את החשוד בהזדמנות הראשונה על זכותו להיפגש ולהיוועץ בעורך דין. לצד זה מוטלת גם החובה ליידע אותו בדבר זכות השתיקה. משמעות מניעת זכות ההיוועצות בעורך דין במקרים מסוימים, עשויה להוביל לפסילת ראיות לרבות הודאות אשר התקבלו כתוצאה מהפרת זכות ההיוועצות. החשיבות הטמונה בזכות ההיוועצות נעוצה בשמירה ואיזון פערי הכוחות בין החשוד לרשות החוקרת ובעיקר הרצון למנוע הודאות שווא, עיוות דין ומסירת גרסאות לא "מעובדות" העשויות להשליך על גורלו בהליך הפלילי ולעיתים, לנקוט בהליך פלילי שלא לצורך.

    זכות ההיוועצות בעורך דין

    אחת המטרות המרכזיות הראשונות של ייעוץ לפני חקירה היא להחליט ביחד עם הלקוח האם למסור גרסה או לשמור על זכות השתיקה, ובמקרה שההחלטה היא למסור גרסה- לעבור על הדגשים שכדאי ללקוח למוד עליהם במסגרת החקירה. הכנה מורכבת זו לחקירה מתבצעת במסגרת מפגשים ישירים בין עורך דין פלילי ללקוחו לכל אורך החקירה, החל מהחקירה הראשונה ועד לחקירה האחרונה. בכל מקרה של הליכי חקירה, אל תהססו לפנות לעורכת הדין עדן זינו.

    דעו, עמדו וממשו את הזכויות שלכם.

    חברה לשיווק ופרסום חברה לשיווק ופרסום
    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support