ליצירת קשר, השאירו את הפרטים וניצור אתכם קשר

    אי התייצבות לרגע הגיוס – כיצד זה מתפרש מבחינה משפטית?

    מהי עריקות? הרבה מאוד אנשים שמגיעים לרגע הגיוס, לא תמיד יודעים שכאשר הם מסרבים להתגייס הם בעצם נחשבים עריקים על פי חוק מדינת ישראל. נער או נערה שהחליטו להיעדר משירות צבאי ללא כל סיבה או מסמכים המצדיקים את מעשיהם, הם מבצעים עקירות מהצבא. השתמטות מהשירות הסדיר, בריחה מהבסיס בזמן השירות או אי התייצבות לצווי מילואים או כל צו אחר שניתן על ידי צה"ל – יכול להעיד על עריקות. בחרתם לא להתגייס, מכל סיבה שלא תהיה, עליכם להתייעץ עם עורך דין מקצועי שיוכל לסייע לכם בתהליך מול צבא הגנה לישראל, כדי שלא תגיעו למשפט ותקבלו עונש. עדן זינו עורכת דין מייצגת נערים ונערות שהחליטו, מכל סיבה להשתמט מהשירות הצבאי ומלווה אותם מול הגורמים המשפטיים, עוזרת להם להגיש מסמכים במידת הצורך ונותנת להם את המידע המקיף שמסביר להם את ההשלכות של העריקות במידה ואין לה סיבה מוצדקת.

    מתי זה כן אפשרי ומתי לא?

    יש מספר סיבות אפשריות לעקירות מהצבא, למשל: אם מתפתחים קשיים נפשיים לאורך השירות הצבאי, ניתן להגיש בקשה לעריקות מהצבא. הסיבות הן: קבלת יחס שלילי מהמפקדים שיכול לגרום למצב נפשי מאוד מעורער. בנוסף, יש אנשים שהגעגועים הביתה גורמים להם לקשיים, הם בוכים, מתקשים לבצע משימות ורוצים לחזור הביתה. ישנם עוד מקרים שמביאים נער או נערה למצבים בהם הוא מעדיף להשתחרר מהשירות הצבאי ולא לשרת.

    איך עובד תהליך הטיפול בעריקים?

    עריקות מהצבא במשך 21 ימים, החייל מדווח כעריק וצה"ל מתחיל תהליך של מעקב אחריו. המשטרה הצבאית מתחילה הליך של מעקב מסודר במטרה לאתר וללכוד אותו. למשל: מעקב אחרי חשבון הבנק שלו, בדיקת פוסטים ברשתות החברתיות ויותר מכך, ביקורי פתח בבית העריק כדי להבין את הסיבה שבגינה הוא החליט לא להתייצב. במידה ואתם מחליטים להשתמט מצה"ל, מכל סיבה שלא תהיה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מקצועי שילווה אתכם. אל תעשו זאת ללא שיקול דעת והכוונה, הדרך הכי נכונה היא באמצעות לווי מקצועי. עדן זינו עורכת דין מלווה לאורך השנים חיילים וחיילות שהחליטו לערוק מצה"ל בשל סיבות רבות. היא מלווה אותם, מגישה להם מסמכים ודואגת שהם יעברו את ההליך על הצד הטוב ביותר.

    חברה לשיווק ופרסום חברה לשיווק ופרסום
    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support