ליצירת קשר, השאירו את הפרטים וניצור אתכם קשר

    עריקות מהצבא

    עריקות מהצבא נחשבת לעבירה פלילית, כאשר החוק הצבאי מגדיר וקובע שכל מי שנעדר מהשירות לפרק זמן של 21 ימים או יותר נחשב לעריק. כל היעדרות משירות ללא קבלת אישור ורשות מהצבא אינה חוקית, וכאשר מדובר בפרק זמן  קצר מ-21 ימים החייל ייחשב נפקד. ישנם כמה הבדלים בין נפקד לעריק, כאשר הטיפול במקרה של חייל עריק יעבור מיחידתו למדור עריקים בשלישות, ומאותו הרגע המשטרה הצבאית תהיה מעורבת בסיפור. כאשר החקירה והטיפול במקרה עוברים מהיחידה של החייל ומהמשטרה הצבאית למדור עריקים בשלישות הראשית, החייל הופך ממוכר וככזה שיש היכרות עם בעיותיו האישיות ביחידה שלו, לחייל שהיחס אליו עשוי להשתנות לחלוטין. משום כך, ישנה חשיבות רבה לקבלת ליווי, ייעוץ וייצוג משפטי מקצועי מידי עורך דין צבאי מנוסה ומיומן שישמור על הזכויות והאינטרסים שלכם וינחה אתכם כיצד לנהוג ולהתנהל בצורה נכונה מול המערכת הצבאית.

     

    החשיבות בקבלת ייעוץ וייצוג משפטי במקרי עריקות מהצבא

    בעוד שנפקדים מועמדים, ברוב המקרים, לדין משמעתי בלבד ביחידה שלהם, הרי שעריקים שנעדרו מעל 75 ימים, צפויים לעמוד למשפט בבית דין צבאי. חשוב להבין ולזכור שעריקות מהצבא איננה מסתיימת או מתבטלת, וגם במקרים בהם לא פנו לחייל במשך שנים, הוא  עדיין ייחשב לחייל עריק, וזאת במידה והוא לא הסדיר את המעמד שלו מול גורמי הצבא. גם מי שמחויב בגיוס אך לא התגייס לצבא עשוי להיות מואשם בעבירת היעדרות משירות גם במקרה שהוא לא חויל משמע משתמט. חיילי מילואים עשויים להיות מואשמים אף הם, במקרים מסוימים,  בעבירת עריקות וזאת במידה ולא יצרו קשר עם היחידה שלהם לאורך זמן רב, ולא יתייצבו לשירות מילואים לאחר שקיבלו צו.

    העונש על עריקות מהצבא

    על חוק השיפוט הצבאי נקבע עונש מרבי של 15 שנות מאסר בגין עבירת עריקות מהצבא, אולם, ברובם של המקרים, עריקים נשפטים על עבירת היעדרות משירות ללא ברשות שהעונש עליה קל יותר. תקופת המאסר משתנה בהתאם לנסיבות  כגון: אורכה של תקופת ההיעדרות מהשירות, האם זו עבירה ראשונה ועוד. במקרים רבים ייגזר מאסר על תנאי נגד עריק בצבא וזהו השלב בו חשוב להתייעץ עם עו"ד צבאי. במקרים של דין משמעתי, החייל אינו רשאי להיות מיוצג ע"י עורך דין אלא לקבל ייעוץ בלבד, אך חייל שעומד למשפט בבית הדין הצבאי בהחלט זכאי לייצוג וליווי של עורך דין.

     

    משרד עורכי דין מוביל ומקצועי בתחום המשפט הפלילי והדין הצבאי

    משרד עו"ד עדן זינו מתמחה במתן ליווי, ייעוץ וייצוג משפטי מקצועי בתחום המשפט הפלילי, הדין הצבאי ודיני תעבורה. אנו מעמידים לרשות לקוחותינו שורה של כלים משפטיים אפקטיביים ואת כל הידע והניסיון שצברנו לאורך השנים, וזאת במטרה לשמור על הזכויות ולהגן על האינטרסים שלכם בצורה מיטבית ולהגיע לתוצאה המשפטית הטובה ביותר.

    טיפול במקרי עריקות מהצבא

    עריקות מצה"ל

    מה ההשלכות של עריקות מצה"ל?

    עריקות מהשירות הצבאי, היא בעצם היעדרות בלתי מוצדקת וללא אישור מצה"ל, בין אם מדובר בהתייצבות לשירות מילואים, התייצבות לשירות סדיר, או התייצבות לגיוס. עקירות נובעת בדרך כלל מקשיי הסתגלות וקשיים אחרים במהלך השירות כמו יחס משפיל מהמפקדים, בעיות בבית, קשיים כלכליים ועוד. עריקות יכולה להיות גם מטעמים אידאולוגיים. הגדרת העריקות של החייל נקבעת אך ורק על פי זמן ההיעדרות שלו מהצבא. חייל שלא הגיע ל 21 ימי היעדרות לא מוגדר כעריק, אלא כנפקד. חייל שנעדר מעל 21 יום מוגדר כעריק והוא עובר לטיפול של המשטרה הצבאית, אשר בתוכה יש לוכדי עריקים שהם הגוף האחראי על לכידתם של העריקים. במידה והנך עריק, דע כי עריקות בצה"ל מטופלת במלא החומרה, לכן עליך לפנות אל עורך דין צבאי. עורכת הדין הצבאית עדן זינו היא מומחית בתחומה, ותשמח לסייע לך.

     

    מהן ההגדרות על פי הן נקבעת עריקות מצה"ל?

    ההגדרה של חייל עריק נקבעת אך ורק בהתאם לזמן. באם עברו 21 ימים מתחילת ההיעדרות של החייל, הוא מדווח כעריק, ואז המשטרה הצבאית והיחידה המיוחדת לכך, מבצעים מעקב אחריו. המשטרה הצבאית תשתמש בכל העומד לרשותה על מנת לאתר אותו, היא יכולה לבצע מעקב פיסי, כמו כן לתור אחר חשבונות הבנק שלו, חשבונות ברשתות החברתיות, מעקב בסמוך למגורי חברים ובני משפחה, והיא מבצעת גם ביקורי פתע בשעות לא שגרתיות לדוגמת שעות הלילה ולפנות בוקר. משטרת ישראל מקבל גם הודעה על העריק ומוצאים נגדו צו איסור יציאה ופקודת מעצר. ברגע שהחייל נעצר, הוא יועמד לדין בבית הדין הצבאי, ויוגש נגדו כתב אישום מאחר ומדובר בעבירה פלילית לכל דבר ועניין.

     

    העונש על עריקות מהצבא

    עריקות מהצבא נחשבת לעבירה צבאית חמורה מאוד ולכן מערכת המשפט הצבאית לא מקלה ראש בעניין. העונש עלול להיות מאסר בפועל למשך שנים וכן יהיה נגד העריק רישום פלילי ברשומות משטרת ישראל. על מנת למנוע את כל זה, ובמיוחד רישום פלילי שמלווה אדם לאורך כל חייו, יש לפנות אל עורך דין צבאי הבקיא בכל הנהלים וההתנהלות מול הגורמים הצבאיים. עו"ד עדן זינו, היא עורכת דין צבאית מהשורה הראשונה ותשמח לטפל בעניינכם.

    עורךדין עריקות מהצבא מיומן

    עורך דין צבאי עריקות

    במה מטפל עורך דין צבאי עריקות

    אין אדם שלא שמע על המושג עריקות מהצבא. רבים נוטים לבלבל מושג זה עם הנפקדות מהצבא. ההבדל בין השניים הוא שאדם אשר נעדר מהשירות הצבאי, בימים שלא קיבל לכך אישור וללא סיבה מוצדקת, יחשב כעריק בחלוף תקופת זמן של שלושה שבועות. עריקות מהצבא נחשבת לעבירה פלילית, בניגוד לנפקדות אשר נחשבת לעבירת משמעת. הטיפול בעריקות מאחר והיא נחשבת לפלילית, נעשה על ידי המשטרה הצבאית. לעומת זאת הטיפול בנפקדות נעשה על ידי היחידה בה משרת החייל. באם הנך עריק ועדיין לא נתפסת, או באם נתפסת על ידי המשטרה הצבאית, יש לך את כל הזכויות לפנות אל עורך דין צבאי עריקות לשם קבלת ייעוץ. משרדה של עורכת הדין עדן זינו, מטפל גם במקרים של עריקות.

     

    חוק העריקות החדש

    בשנת 2017 הגוף הצבאי הקרוי פרקליטות עריקים ונפקדים, ביצע שינוי משמעותי בטיפול הענישה של העריקים ומשתמטים. בעבר העונש היה העמדה לדין והגשת כתב אישום, ובמדיניות החדשה החוק מגדיר את ימי העמידה לדין של החייל. ישנו הבדל בין חייל שעושה הכול על מנת להתחמק משירותו ולא מתכוון לשרת כלל, לבין חייל שנעדר מהשירות באופן זמני, אשר כל אלו משפיעים ישרות על העונש באם החייל יורשע. תקופת ימי העריקות משתנה בהתאם לנסיבות. לדוגמא באם הנך חייל סדיר ונעדר משירות צבאי למעלה מ 100 ימים במצטבר יוגש נגדך כתב אישום לבית הדין הצבאי, באם הנך נעדר משירות צבאי לתקופה פחותה מ- 100 ימים, לא יוגש כתב אישום והמשפט יתקיים על ידי מפקדך וביחידתך וכך הלאה.

     

    עריק מהצבא? צור קשר בהקדם האפשרי

    נכון שמדובר בעבירה פלילית, אך חשוב לדעת שבמקרה של עבירות פליליות בצבא, יש לשכור את שירותיו של עורך צבאי המומחה בכל תחום העריקות, ומבין היטב את החוק הצבאי לבוריו, ובכך יוכל לסייע לך להגיע לתוצאה המיטבית עבורך. מאחר ומדובר בעבירה פלילית, חשוב להתייצב בבית המשפט אך ורק כשאתם מוכנים ויודעים את ההשלכות והעונשים. חשוב לזכור כי מדובר בעבירה, באם הוגש כתב אישום, שהתוצאה שלה היא רישום פלילי במשטרת ישראל, ומאחר ורישום פלילי לעבירה זו נשאר לכם גם לאחר השירות, מומלץ לפנות בהקדם לעורך דין צבאי המטפל בעריקות, ואשר יוכל להוביל אותך לסיום התיק בעניינך באופן הטוב ביותר עבורך. עורכת הדין עדן זינו, היא עורכת דין צבאית המומחית בכל נושא העריקות.

    חברה לשיווק ופרסום חברה לשיווק ופרסום
    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support